Alla inlägg under april 2011

Av Tomas Bader - 26 april 2011 22:53

Dessutom bjöd dagen på ett dubbelplass, något som faktiskt kan rekommenderas...

 

Det har varit en lugn påsk, både i träningssynpunkt och i övriga synvinklar också,

hoppas Ni haft det bra!


Provade denna dag ett dubbelpass som inleddes med

min Vasaloppsliksliknande inlinesträning... S, stort tack för sällskapet!

Försöker komma upp i lite längder, så 16 km känns helt okej.

Funderar dock lite över det faktum att min pulsklocka

kom fram till att jag gjorde av 1259 kalorier, hmm...


Till det andra passet fick jag gediget sällskap av A, mycket trevligt!

Det blev en löprunda på drygt 7 kilometer och förutom

det härliga sällskapet uppskattar jag de fyra pulstopparna som satte

extra färg på denna runda.


Kvällen avslutades på bästa sätt med United som segrare och inte minst...

Anmälan till Vasaloppet 2012 är betald, är sjukt övertänd redan nu.

Veckan känns nu än mer fantastisk för redan innan helgens

stora händelse ska jag och T köra Halv-vasan, grymt kul!


Med andra ord tror jag att sömnen kommer bli riktigt bra denna kväll så,

god natt och jag vill avsluta med några ord som FBOS skakade liv i nyligen:

"När du vilar så tränar dina konkurrenter"


// Tomas

Av Tomas Bader - 23 april 2011 21:55

Det har varit klent med bloggandet ett tag, illa, men nu...

 

Hoppas påsken bjudit på sköna dagar och riktigt mycket proteiner!

För undertecknads del inleddes påsken och

den långa fredagen med långa löpningar i långa backar...

Nedan måste jag få dela med mig av hur pulsklockan upplevde denna tur:


Men egentligen, trots att jag tror stenhårt på intervaller,

var tanken med just dessa rader att berätta om mixen...

Veckan har fått med alla klassikergrenar utom simning:

Söndagen bjöd på drygt 80 kilometer på cykel.

Måndagen stod för det trevliga inslaget av boll, inomhusfotboll.

Tisdag och dags för långpas-löpning, drygt 18 kilometer.

Onsdag och stakåkning på inlines i ungefär 45 minuter.

Och avlutningsvis backar blandat med det ständigt återkommande

inslaget av armhävningar och situps.


Glad fortsättning av denna Påsk tillönskar jag Er

och frågan jag ställer mig är:

Hur ser den bästa månaden inför Varvet ut?


// Tomas

Av Tomas Bader - 5 april 2011 21:56

En av de skönare rubrikerna, de handlar om vägen mot hundra armhävningar...

 

Kvällen har också bjudit på en härlig hockeymatch som blev

onödigt spännande, skönt att det är igång och skönt med FBK-vinst!


Det har varit dåligt med blogginlägg senaste tiden,

men träningen har fortlöpt. Det har blivit mycket intervaller,

så ett gäng distanspass borde vara på sin plats...

Eftersom det fortfarande är ganska grusiga vägar blir det mest löpning.


Hoppas denna vecka kommer bjuda på lika mycket träning

som sport att följa, för då blir det riktigt bra!

Här kommer de härliga tv-tipsen:

Tisdagkvällen bjöd ju på ishockey och Champions League-fotboll.

Onsdagen bjuder på fantastiska United mot Chelski.

På torsdag fortsätter hockeyfinalern.

Fredagen inleder helgens F1-tävlingar från Malaysia.

Lördagen är jobbig, hockey-final 15:00 och United-matchen börjar 16:00.

(Hur detta ska lösas tvistar fortfarande de lärda om)

Söndagen innehåller som tur är bara ett evenemang, F1-loppet.


En hård vecka väntar med andra ord,

kan det till och med vara så illa att jag missat någon spännande

sport-tillställning?


// Tomas

Av Tomas Bader - 1 april 2011 15:12

Och nu är det helg...

 

Det har nu gått nästan en månad sedan Vasaloppet och mitt liv har

bestått av varierande träningsmängd...

Nu känns det trots allt som jag är på rätt spår igen, trots att jag

inte riktigt kom i i Limpars 5.50 i övningen att sitta mot en vägg

med benen i 90 grader - men om några veckor ska det vara Stenmarks-klass!


Jag har i dag också återupptagit jakten moy 100 armhävningar,

detta som inleddes många veckor före Vasan och som stannat upp ordentligt

har i dag tagit sin start med ett set på 14-18-14-14-25..

Om en månad är det tänkt att vara där!


Har inte planerat helgens fysiska aktivitet, men en sak är säker,

är man ledig från jobbet ska det tränas...


Trevlig helg!

 

// Tomas

Presentation


I lagsporten som kallas "Livet"
är alla lika viktiga, men alla måste också göra sitt bästa!

Tomas.Bader@hotmail.com

Att lägga på minnet...

Skriv en rad eller två...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards