Alla inlägg under januari 2011

Av Tomas Bader - 7 januari 2011 22:35

En fantastisk skiddag som blev precis så lång som jag önskade...

  

Målet var 3 timmar och jag var 48 sekunder ifrån.

Svarte Mosse var skådeplatsen för säsongens mest Vasaloppslika träningspass.

Ett halvt Vasalopp blev det och ett härligt möte med

in nyinflyttad Kungälvsbo, mycket trevligt!


En kort förklaring till rubriken är att tre timmars skidåkning

kräver 3321 kalorier, det är coolt!

Inser också efter denna utmanande dag hur viktigt det är att äta.

Man blir riktigt trött...


Mitt sällskap under skidturen var fantastiska SR P4,

eller i alla fall till en början, sedan vet jag inte vad som hände.

Det enda som diskuterades var den ena programledarens barn...

Och ja, det är mysigt och trevligt till en början, men inte i 30 minuter!

Jag gjorde som travkuskarna, drog lurarna ur öronen och bara stakade!



Nu när kalenderövningarna fått vila lite kommer måndagen

inledas med en ny utmaning, här kommer en tjuvkik...

www.100armhavningar.se


Nu tillönskas en riktigt trevlig helg!


// Tomas

Av Tomas Bader - 5 januari 2011 21:21

Adekvat är en härlig synonym som används alldeles för sällan...

 

Det alltid lika charmiga wikipedia krossar myten om att

detta ord, lagom, bara finns i svenska språket.

Norskans passelig och danskans tilpas ska enligt denna sida

också ha samma betydelse, precis rätt eller adekvat.


Vad är då anledningen till att detta ord får så stor plats

inledningsvis i detta inlägg?

Jo, mitt löfte för 2011 är att vara med lagom i mitt

godisintag, planen är att gå tillbaka till barndomens lördagsgodis

och det hela kommer inledas från och med lördag!

Detsamma gäller den förföriskt goda Julmusten, Pepsi eller Dr.Peppern

Måttligt eller närmare bestämt minila intag gäller!


Hade denna afton en fantastisk timme på Svarte Mosse...

Cirka 10 kilometers intensiv teknikträning!


   

S & I var med i den vinterbeklädda skogen och jag försöker staka mig fram.


Har Ni några nyårslöften?


Nu gäller det att ta vara på snön, läskigt mycket mildväder verkar vänta!


// Tomas

Av Tomas Bader - 2 januari 2011 14:56

Gunde visar vägen även 2011...

  

I dag inleddes duschtidsjakten 2011, vilket innebär:

- 5 klädesplagg, inklusive ett par strumpor.

- Starta ungefär en halvmeter tanför badrummet.

- Duscha, schamponera håret, torka dig och klä på dig.


Rekordet har såklart Gunde på strax under 1 och en halv minut.

S lyckades denna första dag med 1,43, undertecknad tog 2,00...


I år smäller det!


Nyårslöften är en annan aktuell fråga, för min del handlar

det om att dra ner på gelatinintaget... Är ju en smula svag för godis.

Jag håller som bäst på att diktera villkoren för kommande år!

Det kommer också relativ omgående inledas någon

slags armhävningsutmaning.


Tills dess, simma lugnt!


// Tomas




  

Presentation


I lagsporten som kallas "Livet"
är alla lika viktiga, men alla måste också göra sitt bästa!

Tomas.Bader@hotmail.com

Att lägga på minnet...

Skriv en rad eller två...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards