Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Riktigt ute och cyklar, eller?

Av Tomas Bader - 27 augusti 2010 19:34

En lång väntan är över - En racercykel är inköpt!

 

En gång Scott, alltid Scott!


Har ju länge gått i cykelinköpartankar och äntligen blev det av,

cykelrean fällde avgörandet!


En spännande tanke som slog mig runt detta köp följer:

Var på en utpräglad cykelaffär som verkligen kan sin sak med

duktiga och pålästa försäljare, men smakar det så kostar det!

Men ekonomisk som man är vände jag mig till fler affärer,

bland annat en XXL-stor affär som dragit längsta strået många gånger tidigare.


Valet har sedan en tid tillbaka mest pekat mot en Scott och efter dagens provtur var det inget snack om saken och rent prismässigt kändes det som den något billigare varianten S50 skulle bli alternativet men...


...eftersom den dyrare S40 var billigare än S50 på ställe nummer två blev det inte helt oväntat den underbara skapelse som kallas S40!


Det hade varit roligt att köpa cykeln på Sportson som bjöd på all sin kunskap

fast hade en dyr cykel.

Eftersom Stadium i det här fallet inte satt inne på så mycket kunskap

men hade en bättre cykel till ett lägre pris lät jag ekonomen i mig tala...

Hur resonerar Du runt liknande moraliska dilemman?


Skönt att ha en riktigt bra cykel inköpt, nästa år ska cyklas runt Vättern igen =)

En svensk Klassiker är det bland det roligaste jag gjort när det handlar om egna

idrottserfarenheter och under närmaste framtiden kommer jag

sammanfatta årets utmaningar här på bader.


Men vi får inte glömma Backjakten som under helgen

rullar vidare, ett litet smakprov från bjuds dock här:   

Såhär såg stigningen ut och...

...såhär vacker är naturen vid ett av få fjäll i Götet.


Något berg blev det dessvärre inte denna dag, men både cykel och fjäll som sagt!


Trevlig helg i arbetets tecken önskar jag Er alla!


// Tomas

 
 
Ingen bild

fbos

27 augusti 2010 22:12

Fin hoj, en jättestor butik säger du? ska se på det.
Men jag tror du kan ha hittat min lilla backe. Bra stignIng. Tidigt på morgonen oxå vad det såg ut. Jag dröjer en stund till, förkylningen jag fick i tisdags är bättre, men jag väntar till nästa vecka.

 
Tomas

Tomas

27 augusti 2010 23:34

Tidigt, ja tidigt för att vara mig... Och du har så rätt, det var en heltrevlig backupplevelse!
Hörde ryktas om denna förkylning, krya på dig! Tur att backarna finns kvar =)

http://www.bader.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomas Bader - 6 februari 2012 19:58

Ni vet säkert redan vem jag tänker på, just det - "Brinken" från Delsbo...   Jörgen Brink kommer väl alltid att få dras med minnet från Val di Fiemme-VM 2003 och stafetten där han "bara" skulle köra den sista sträckan och ge Sverige sitt första...

Av Tomas Bader - 23 januari 2012 19:53

...är en förlorad timme till Mora.   Ett klassiskt Vasaloppsordspråk, visst är det fantastiska rader... (Tack G för tipset)Det är en dryg månad till Vasaloppet och det är nu dags att börja tänka på dessa små ord och tips som dyker upp.   ...

Av Tomas Bader - 12 januari 2012 23:20

Som en gammal klassiker, den bästa träningen är den som blir av...   Än så länge håller jag mitt nyårslöfte, 1 inlägg i veckan, även om det känns lite klent att fortsätta på det här sättet året ut.Mycket jobb den senaste tiden, men nu väntar tr...

Av Tomas Bader - 2 januari 2012 00:21

(Barmarks)träningen har löpt på men blogginläggen har varit lika svårhittade som snön...   Även om är fortsatt osäker på den framtida snötillgången, kommer det i alla fall dyka minst 52 inlägg detta år...   Hoppas Ni fått en bra start på de...

Av Tomas Bader - 9 november 2011 22:55

...och förbättrar...   Härlig respons på förra inlägget, tack för att Ni tittade in!   Detta lilla avtryck i cybervärlden kommer handla om variationen i träningen... Den senaste tidens träningslyrik som jag läst har i mångt och mycket han...

Presentation


I lagsporten som kallas "Livet"
är alla lika viktiga, men alla måste också göra sitt bästa!

Tomas.Bader@hotmail.com

Att lägga på minnet...

Skriv en rad eller två...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards