Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Val di Fiemme till Mora via skidskyttesilver...

Av Tomas Bader - 6 februari 2012 19:58

Ni vet säkert redan vem jag tänker på, just det - "Brinken" från Delsbo...


Jörgen Brink kommer väl alltid att få dras med minnet från Val di Fiemme-VM 2003 och stafetten

där han "bara" skulle köra den sista sträckan och ge Sverige sitt första stafett-guld på 14 år.

Vi minns alla att vi förlorade guldet, men kanske ska vi se det som att vi vann bronset?!
Han gick in i den ultimata väggen och tog slut totalt...

Det måste vara oerhört svårt, med snudd på omöjligt att förstå hur trött han blev,

men visst kan vi alla till mans ana lite åt vilket håll det barkade, för oavsett nivå vi tränar eller tävlar

på så har vi någon gång blivit riktigt, riktigt trötta!
Imponerande att han hittade krafter för att försvara en medalj...


Jag tänkte lägga lite extra fokus på denne Brink med tanke på att Vasan närmar

sig med stormsteg. För JB har ju inte bara kört stafett i Italien, han har dessutom

tagit SM-silver i skidskytte, men framförallt har han vunnit Vasaloppet de två senaste åren!


Under 2011 års Vasalopp gjorde han den bragdartade insatsen att

köra med bruten stav i cirka fem kilometer fram till Evertsberg, grymt imponerande!


Vill avsluta detta inlägg med några rader om helgens bravader...

Det var Billingens långlopp i Skövde som gällde och det stora målet var

att återseeda mig upp till startled fem när det beger sig i Berga by.

Jag hoppas och tror att femte ledet ska vara högst troligt, men ännu har inga

tabeller kommit ut så jag svävar ytterligare några dagar i ovisshet.


I övrigt så var det en fantastisk dag, om än lite kallt (-16 vid starten).

Men kylan störde inte så farligt, mest orolig var jag

över att de 42 kilometrarna skulle köras på en bana som mätte

3,85 km/varv. Trångt i starten, men det gick överraskande bra

och väl ute på banan var trängseln inga problem.

Som grädde på moset var spåren helt fantastiska och de höll mycket bra!

Tiden då, jo 2.39.20 blev, spännande att se vart det räcker...


Nu laddar vi för det som komma skall,

många tidiga mornar med långa skidpass väntar!

Ta hand om Er därute!


// Tomas

 
 
Jenny

Jenny

20 februari 2012 23:25

Men hur gick det då? Saknar uppdatering här! Har du kommit i 5:e startled? :-) Kanske kan fråga på jobbet iofs. hehe.

Ja, man får kanske tänka så som du skriver om Brinken. Sjukt va trött han var. Jag minns att man inte fattade att det var han när TV-bilderna kom. Han skulle ju typ va i mål ju! ;-)

http://www.hellstedt.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomas Bader - 23 januari 2012 19:53

...är en förlorad timme till Mora.   Ett klassiskt Vasaloppsordspråk, visst är det fantastiska rader... (Tack G för tipset)Det är en dryg månad till Vasaloppet och det är nu dags att börja tänka på dessa små ord och tips som dyker upp.   ...

Av Tomas Bader - 12 januari 2012 23:20

Som en gammal klassiker, den bästa träningen är den som blir av...   Än så länge håller jag mitt nyårslöfte, 1 inlägg i veckan, även om det känns lite klent att fortsätta på det här sättet året ut.Mycket jobb den senaste tiden, men nu väntar tr...

Av Tomas Bader - 2 januari 2012 00:21

(Barmarks)träningen har löpt på men blogginläggen har varit lika svårhittade som snön...   Även om är fortsatt osäker på den framtida snötillgången, kommer det i alla fall dyka minst 52 inlägg detta år...   Hoppas Ni fått en bra start på de...

Av Tomas Bader - 9 november 2011 22:55

...och förbättrar...   Härlig respons på förra inlägget, tack för att Ni tittade in!   Detta lilla avtryck i cybervärlden kommer handla om variationen i träningen... Den senaste tidens träningslyrik som jag läst har i mångt och mycket han...

Av Tomas Bader - 7 november 2011 22:19


Dessutom förstår jag inte vad alla okopplade hundar gör i skogen...   Men vi börjar med polisen, för under en av mina senaste inlinesturer i det Kungälvska landskapet körde jag rakt in i en poliskontroll. I vanliga fall tänker man ju till l...

Presentation


I lagsporten som kallas "Livet"
är alla lika viktiga, men alla måste också göra sitt bästa!

Tomas.Bader@hotmail.com

Att lägga på minnet...

Skriv en rad eller två...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards