Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

When you tell the world you're mine...

Av Tomas Bader - 17 oktober 2010 21:11

Den fantastiske Björn Skifs följer mina stakande resor!

 

Tre dagars stakning är nu förbi och det är inte utan

att det känns i framförallt triceps.

(Undra hur det blir imorgon?)

 

Den sammanlagda längden blev nästan ett Vasalopp,

73,57 kilometer

och tiden får ses som godkänd,

5.20,12.

 

Pulsen relativt låg under dessa typer av träning och

under dagens avslutande 35 km-pass såg kurvan ut såhär:

 

En av de mest fascinerande saker under dessa dagar är musikvalet

som görs på Sveriges Radio P4.

Tre stakningar - Tre olika radioprogram - En återkommande låt:

Skönt att ha Dalmasen Skifs i öronen, även om han gjort bättre låtar...


Ju längre helgen gått, ju fler skidinstruktionsfilmer har det blivit,

delar med mig av ännu en lite längre ned på sidan, men först...


Tack vare de här filmerna fanns under dagens pass tre saker jag tänkte extra på:

1. Försökte sätta stavarna ännu längre fram än tidigare,

inte bara framför tårna utan med mer vinkel på armbågarna

och trycka i ordentligt så att stavarna sviktar lite.

2. När stavarna väl satt där de skulle tänkte jag på att

använda magen och överkroppen mer än tidigare och

trycka ifrån ordentligt.

3. Inte hålla så hårt i stavarna utan våga släppa greppet

när jag pendlade fram för en nytt stakning.


Måste ge Er denna fantastiska film med Elin Ek:


Handboll är en grymt rolig sport, både att titta på och kommentera.

Beskådade i dag en storartad vändning av Kropps mot Hallby,

missa inte intervjuerna på www.sverigesradio.se/vast ;)


Imorgon blir det en ny avdelning och skidgång för första gången!


Avslutar med några ord ur Karin Boyes fantastiska dikt:


... nog finns det mål och mening på vår färd,

men det är vägen som är mödan värd ...


// Tomas

 
 
Ingen bild

Jenny

17 oktober 2010 22:04

Karin Boye och sport är klockrent. Fotbolls VM -94 i mitt hjärta. :-)

Och detta är väl Skifsens bästa låt typ... Speciellt när man får video till. Vickan och Daniel får varje öga att tåras.

Det där med att du stakat dig igenom ett vasalopp på en ledig helg lämnar jag till nån annan att kommentera. Jag blir bara trött! ;-) Och impad igen...

 
Tomas

Tomas

17 oktober 2010 22:36

Du har så rätt - vilken kombination, sitter här och ryser!

Skifs har gjort en grym låt som heter Akta dig, en riktig Bader-låt ;)

Härligt med bloggläsare som är på hugget, ska fundera över hur jag ska staka mig vidare den kommande veckan ;)

http://www.bader.bloggplatsen.se

 
ida

ida

18 oktober 2010 18:29

Shit va långt du kört, bra där tomas!

Ja herregud vilken dag, vilken kö, va mycket folk. sjukt. Men tjejerna fixade det fint minsann :)

http://www.idapersson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomas Bader - 6 februari 2012 19:58

Ni vet säkert redan vem jag tänker på, just det - "Brinken" från Delsbo...   Jörgen Brink kommer väl alltid att få dras med minnet från Val di Fiemme-VM 2003 och stafetten där han "bara" skulle köra den sista sträckan och ge Sverige sitt första...

Av Tomas Bader - 23 januari 2012 19:53

...är en förlorad timme till Mora.   Ett klassiskt Vasaloppsordspråk, visst är det fantastiska rader... (Tack G för tipset)Det är en dryg månad till Vasaloppet och det är nu dags att börja tänka på dessa små ord och tips som dyker upp.   ...

Av Tomas Bader - 12 januari 2012 23:20

Som en gammal klassiker, den bästa träningen är den som blir av...   Än så länge håller jag mitt nyårslöfte, 1 inlägg i veckan, även om det känns lite klent att fortsätta på det här sättet året ut.Mycket jobb den senaste tiden, men nu väntar tr...

Av Tomas Bader - 2 januari 2012 00:21

(Barmarks)träningen har löpt på men blogginläggen har varit lika svårhittade som snön...   Även om är fortsatt osäker på den framtida snötillgången, kommer det i alla fall dyka minst 52 inlägg detta år...   Hoppas Ni fått en bra start på de...

Av Tomas Bader - 9 november 2011 22:55

...och förbättrar...   Härlig respons på förra inlägget, tack för att Ni tittade in!   Detta lilla avtryck i cybervärlden kommer handla om variationen i träningen... Den senaste tidens träningslyrik som jag läst har i mångt och mycket han...

Presentation


I lagsporten som kallas "Livet"
är alla lika viktiga, men alla måste också göra sitt bästa!

Tomas.Bader@hotmail.com

Att lägga på minnet...

Skriv en rad eller två...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards