Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Jag ser det snöar...

Av Tomas Bader - 9 november 2010 18:44

Vad kan då passa bättre än en slalombacke?

 

Det var längsen, men ett mobilt bredband är dessvärre inte

bloggarens bästa vän...


En liten uppdatering är på sin plats:

Det blev någon typ av multipass igår. Inledning på gymmet med

rodd och crosstrainer för att avsluta med den härliga innebandyn...

En ny upplevelse för min del var att springa på denna

crosstrainer och samtidigt titta på Simpsons,

vilken fantastisk tid vi lever i!


Började med 5000 meter rodd, märkte efter ett tag att 21 minuter

var en lagom tid att klara. (Sluttiden blev 20:48 tror jag).

Crosstrainern var lite lurigare med alla dess program men

backintervaller blev det under 25 minuter.

Rodden lockade åter och intervallträningen fortsatte,

500 meter under 2 minuter med 1 minuts vila mellan varje...

Körde fem repetioner vilket det räckte gott och väl =)

Som Ni märker och kanske förstått vid det här laget,

jag hittar alltid något sätt att tävla på.


Får du chansen att köra dubbla träningspass någon dag - gör't, det är grymt!

Det häftiga med gårdagens pass var också att jag fick träningsvärk

på ett ställa som var mycket längesen, magen - det är grymt!

Dagen skulle bjudit på en rejäl inlines-tur, men med detta

väder blev det istället slalombacken med stavar - det är grym!


Nu får plogbilarna göra sitt, snart ska det cyklas till jobbet!


"Träningsvärk är den bästa måttstocken"

 

// Tomas

 
 
ida

ida

9 november 2010 19:54

Yeeeaahy tomas bloggar igen. I like it! Har ni fått internet nu alltså?? :)

http://www.idapersson.se

 
fbos

fbos

10 november 2010 13:41

bra tempo på rodden.. jag körde det tempot igår, i 1000 m. sen orkade jag inte titta på mätaren mer. Translation : BORING
sen antar jag att du ställde in den på 10an också framme på "fläkten".

http://jogg.se/?sida=tdbfull&id=61315

 
Tomas

Tomas

10 november 2010 19:05

Internet ja, delvis iaf=)

Pannbensträning är det nya inneordet och det stavas i de allra flesta fall BORING... Alltid 10:an, det vet du!

http://www.bader.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomas Bader - 6 februari 2012 19:58

Ni vet säkert redan vem jag tänker på, just det - "Brinken" från Delsbo...   Jörgen Brink kommer väl alltid att få dras med minnet från Val di Fiemme-VM 2003 och stafetten där han "bara" skulle köra den sista sträckan och ge Sverige sitt första...

Av Tomas Bader - 23 januari 2012 19:53

...är en förlorad timme till Mora.   Ett klassiskt Vasaloppsordspråk, visst är det fantastiska rader... (Tack G för tipset)Det är en dryg månad till Vasaloppet och det är nu dags att börja tänka på dessa små ord och tips som dyker upp.   ...

Av Tomas Bader - 12 januari 2012 23:20

Som en gammal klassiker, den bästa träningen är den som blir av...   Än så länge håller jag mitt nyårslöfte, 1 inlägg i veckan, även om det känns lite klent att fortsätta på det här sättet året ut.Mycket jobb den senaste tiden, men nu väntar tr...

Av Tomas Bader - 2 januari 2012 00:21

(Barmarks)träningen har löpt på men blogginläggen har varit lika svårhittade som snön...   Även om är fortsatt osäker på den framtida snötillgången, kommer det i alla fall dyka minst 52 inlägg detta år...   Hoppas Ni fått en bra start på de...

Av Tomas Bader - 9 november 2011 22:55

...och förbättrar...   Härlig respons på förra inlägget, tack för att Ni tittade in!   Detta lilla avtryck i cybervärlden kommer handla om variationen i träningen... Den senaste tidens träningslyrik som jag läst har i mångt och mycket han...

Presentation


I lagsporten som kallas "Livet"
är alla lika viktiga, men alla måste också göra sitt bästa!

Tomas.Bader@hotmail.com

Att lägga på minnet...

Skriv en rad eller två...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards