Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Ute och cyklar...

Av Tomas Bader - 15 november 2010 21:44

Rubriken kan ha använts tidigare men är aktuell...

 

Den måste återanvändas för det är just vad som skett

till största träningsdelen för mig senaste tiden...

Om det ska nu skrivas och om en skön kommentar som du ofta

kan höra under dina tävlingar runt om i landet!

Imorgon ska jag ta det med ro!


Fredagen bjöd på cykling till och från Domkyrkan i Götet,

med ett jobbstopp på morgonen för min del.

Där blev det ett härligt tufft spinningpass och ännu en ny upplevelse för undertecknad, ett Core-pass!

Detta pass kan rekommenderas, men gör det fler gånger än en

för denna första gång tittade jag så mycket på hur instruktören

gjorde så jag blev helt stel i nacken... Och det som var tänkt som magträning!


Spinning har ju uttövats tidigare, men det nya för min del den här kvällen

var att alla fick pulsband så du kunde ligga i rätt pulszon, riktigt roligt!

Det som var extra roligt runt detta spinningpass var också

att jag just läst om en studie från Auckland i Nya Zeeland.

Den visar att kadensen (trampfrekvensen) som under vanlig

cykelträning bör ligga på minst 90/min i spinningsammanhang

ger mycket bättre träning om den är mellan 60-70/min och det

hade vår instruktör tagit fasta på då det var mycket "uppförsbackar".


Stort tack V för du bjöd in mig!


I ett fortsatt tacktal för min del vill jag involvera S och FBOS!

En härlig cykelrunda med innebandyavslutning dagen till

ära var verkligen vad som behövdes efter min träningsfattiga helg...

Vi befann oss under cirka 1,20 timmar tillsammans med

vansinnigt många motordrivna fordon på ett

något haglande och regnande Hisingen - oslagbart!


Vill avslutningsvis dela med mig av en kommentar du ofta

kan få höra i slutet av ett motionslopp:

"Spurta, det är bara 200 meter till mål".

Men i dag vet ju du med din fina pulsklocka att dess

GPS berättar sanningen.

Den berättar att det hela 375 meter kvar

så än är det inte dags att spurta, eller hur?!


// Tomas


 
 
fbos

fbos

15 november 2010 23:32

säkerhetskoden var "rusa" idag, passande.
anyways..

nästan 6 mil blev det för mig. långt.. lite ont i gumpen. kul att ladda över från klockan. drygt 24 i snitt när man plockar bort alla stopp. hyfsat. det ger 12,5 h runt vättern.. måste gå fortare!!!

http://jogg.se/?sida=tdbfull&id=61315

 
Tomas

Tomas

16 november 2010 20:42

Jag fick nöja mig med "rvyu", "rusa" hade varit riktigt coolt, jag gratulerar!

6 mil riktigt bra!

12,5 är bra, men jag kan bara hålla med, fortare måste det gå =)

http://www.bader.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomas Bader - 6 februari 2012 19:58

Ni vet säkert redan vem jag tänker på, just det - "Brinken" från Delsbo...   Jörgen Brink kommer väl alltid att få dras med minnet från Val di Fiemme-VM 2003 och stafetten där han "bara" skulle köra den sista sträckan och ge Sverige sitt första...

Av Tomas Bader - 23 januari 2012 19:53

...är en förlorad timme till Mora.   Ett klassiskt Vasaloppsordspråk, visst är det fantastiska rader... (Tack G för tipset)Det är en dryg månad till Vasaloppet och det är nu dags att börja tänka på dessa små ord och tips som dyker upp.   ...

Av Tomas Bader - 12 januari 2012 23:20

Som en gammal klassiker, den bästa träningen är den som blir av...   Än så länge håller jag mitt nyårslöfte, 1 inlägg i veckan, även om det känns lite klent att fortsätta på det här sättet året ut.Mycket jobb den senaste tiden, men nu väntar tr...

Av Tomas Bader - 2 januari 2012 00:21

(Barmarks)träningen har löpt på men blogginläggen har varit lika svårhittade som snön...   Även om är fortsatt osäker på den framtida snötillgången, kommer det i alla fall dyka minst 52 inlägg detta år...   Hoppas Ni fått en bra start på de...

Av Tomas Bader - 9 november 2011 22:55

...och förbättrar...   Härlig respons på förra inlägget, tack för att Ni tittade in!   Detta lilla avtryck i cybervärlden kommer handla om variationen i träningen... Den senaste tidens träningslyrik som jag läst har i mångt och mycket han...

Presentation


I lagsporten som kallas "Livet"
är alla lika viktiga, men alla måste också göra sitt bästa!

Tomas.Bader@hotmail.com

Att lägga på minnet...

Skriv en rad eller två...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards