Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

30 mil - 300 kilometer...

Av Tomas Bader - 16 juni 2011 22:41

En pöl att ta sig runt...

 

Närmare än nu har det aldrig varit till starten av Vätternrundan 2011!

Mina tankar såhär nära inpå detta stora äventyr

går hela tiden tillbaka till avståndet från Motala till Motala

och mina minnen från förra året...


Först bara en liten jämförelse, 30 mil är ungefär som...

... Göteborg till Östkusten.

... Göteborg till Köpenhamn.

... Stockholm till Karlstad.

... Prag till Bratislava.

... och exakt som Milano till Monaco,

lika exakt som Motala till Motala!


Förra årets runda var en tur mellan hopp och förtvivlan...

Hopp på väg ner mot Gränna, det rullade på ganska

bra och jag samtalade förutom med mina Romarkamrater

också men "En Svensk Klassiker"-hjälte från Götet!

Strax efter Gränna och ner mot Jönköping blev det förtvivlat

med en kuperad bana och regn.

Mellan Jönköping och Fagerhult kändes det över förväntan

bra och det fick jag nog äta upp 6-7 kilometer före Hjo.

Då tog jag slut totalt, åt massa lasagne och filmjölk med

cornflakes och socker i Hjo, godast ever!

Därefter befann jag mig på kända vägar.

Karlsborg, Granviken och Hammarsbroarna rullade på...

Fin support av S, M, MM & MF, F och L, TACK!

Backar som fått ett eget namn gillas starkt,

så är det med Brattebro backe, den är tuff och charmig...
Efter Medevi bar det av på vackra småvägar in mot målet,

ganska sliten men mycket glad...

Hur ska det gå i år?


Målet är att ta mig i mål under 12 timmar,

FBOS har räknat på detta och det ska kunna gå...
Hoppas på gott väder, pigga vader och energifyllda lår!


Som vädret ser ut just nu kommer vi vakna till en halvklar morgon

och inleda trampandet i 6 m/s motvind.

Gränna och Jönköping ser ut att bjuda på mulet väder,

inget regn och en lite svagare motvind, 4 m/s.

När vi närmar oss Hjo ska vädret vara fortsatt

mulet utan regn och en svag medvind, 3 m/s.

Karlsborg, Medevi bjuder på ungefär samma väder,

fast med en ökande sydvästlig vind.

Tar vi oss i mål före klockan 18 ser vi ut

att klara oss ifrån regnet...


Och före klockan 17:37 hade varit mer än trevligt att korsa mållinjen!


"Pain is temporary, glory is forever"

 

// Tomas

 
 
Ingen bild

S

17 juni 2011 00:05

Det kommer inte ta stop någon gång under lördagen! Du kommer mer förberedd än förra året och vet att vi står och hejjar på:) Tror stenhårt på en tid under 12 timmar, kör benhårt!!

 
Angelica

Angelica

17 juni 2011 06:45

Jag tror stenhårt på dig Tompa! Ska ha dig i mina tankar hela dagen. Hoppas du känner av det när det blir tungt!! Kram!!

http://jelican.blogg.se

 
Bader

Bader

17 juni 2011 07:51

STORT tack, nu laddar vi, det ska bli grymt roligt!

http://www.bader.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

fbos

19 juni 2011 00:48

Gick ju bra det där!

 
Ingen bild

Armstrong

19 juni 2011 08:23

Grymt starkt grabbar fantastiskt bra resultat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomas Bader - 6 februari 2012 19:58

Ni vet säkert redan vem jag tänker på, just det - "Brinken" från Delsbo...   Jörgen Brink kommer väl alltid att få dras med minnet från Val di Fiemme-VM 2003 och stafetten där han "bara" skulle köra den sista sträckan och ge Sverige sitt första...

Av Tomas Bader - 23 januari 2012 19:53

...är en förlorad timme till Mora.   Ett klassiskt Vasaloppsordspråk, visst är det fantastiska rader... (Tack G för tipset)Det är en dryg månad till Vasaloppet och det är nu dags att börja tänka på dessa små ord och tips som dyker upp.   ...

Av Tomas Bader - 12 januari 2012 23:20

Som en gammal klassiker, den bästa träningen är den som blir av...   Än så länge håller jag mitt nyårslöfte, 1 inlägg i veckan, även om det känns lite klent att fortsätta på det här sättet året ut.Mycket jobb den senaste tiden, men nu väntar tr...

Av Tomas Bader - 2 januari 2012 00:21

(Barmarks)träningen har löpt på men blogginläggen har varit lika svårhittade som snön...   Även om är fortsatt osäker på den framtida snötillgången, kommer det i alla fall dyka minst 52 inlägg detta år...   Hoppas Ni fått en bra start på de...

Av Tomas Bader - 9 november 2011 22:55

...och förbättrar...   Härlig respons på förra inlägget, tack för att Ni tittade in!   Detta lilla avtryck i cybervärlden kommer handla om variationen i träningen... Den senaste tidens träningslyrik som jag läst har i mångt och mycket han...

Presentation


I lagsporten som kallas "Livet"
är alla lika viktiga, men alla måste också göra sitt bästa!

Tomas.Bader@hotmail.com

Att lägga på minnet...

Skriv en rad eller två...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards