Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Återhämtad?

Av Tomas Bader - 1 augusti 2011 21:37

Dryga månaden efter Vätternrundan är det dags...

 

Sommarmånaden juli har passerat och jag är minst sagt

återhämtad fysiskt från Rundan, men mentalt?

FBOS och jag hade en trevlig tur runt Sveriges näst

största sjö och det rullade på stora delar av loppet.

Vi började lugnt och hittade diverse klungor ner mot Jönköping

med korta och fokuserade stopp. Krafterna fortsatte att

vara på vår sida upp mot Hjo där vi tog resans längsta stopp!

Cirka 20 minuter och sedan var det bara 12 mil kvar.

En enorm klunga hängde vi på mellan Karlsborg och nästan

hela vägen till det det sista stoppet för oss (näst sista möjliga stoppet)

vid Hammarsbron som var mycket välkommet för undertecknad.


Vi hade som mål att köra Brattebro backe tillsammans,

men efter den hälsade jag den gode och mycket pigge

FBOS lycka till på den fortsatta 3 mil långa färden mot målet.


Sex minuter skiljde oss i målet och jag kan bara gratulera,

starkt jobbat!


Skönt att skriva detta för att kunna se sig själv

också som mentalt återhämtad =)


Bloggsemestern och det som i övrigt kallas semester är över

och jag räknar såklart ner mot snön, när får jag ta fram skidorna?


Innan dess ska både Midnatts- och Lidingöloppet springas.

Just nu håller jag som bäst på att sammanställa resultatet

från förra veckan då en Backavhandling genomfördes i närområdet.

Den kommer stå för nästa inlägg på bloggen som nu nästintill är

tillbaka i full kraft!


Varmt välkommen tillbaka, hoppas Ni har en go sommar!

(och kanske till och med semester)


// Tomas

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomas Bader - 6 februari 2012 19:58

Ni vet säkert redan vem jag tänker på, just det - "Brinken" från Delsbo...   Jörgen Brink kommer väl alltid att få dras med minnet från Val di Fiemme-VM 2003 och stafetten där han "bara" skulle köra den sista sträckan och ge Sverige sitt första...

Av Tomas Bader - 23 januari 2012 19:53

...är en förlorad timme till Mora.   Ett klassiskt Vasaloppsordspråk, visst är det fantastiska rader... (Tack G för tipset)Det är en dryg månad till Vasaloppet och det är nu dags att börja tänka på dessa små ord och tips som dyker upp.   ...

Av Tomas Bader - 12 januari 2012 23:20

Som en gammal klassiker, den bästa träningen är den som blir av...   Än så länge håller jag mitt nyårslöfte, 1 inlägg i veckan, även om det känns lite klent att fortsätta på det här sättet året ut.Mycket jobb den senaste tiden, men nu väntar tr...

Av Tomas Bader - 2 januari 2012 00:21

(Barmarks)träningen har löpt på men blogginläggen har varit lika svårhittade som snön...   Även om är fortsatt osäker på den framtida snötillgången, kommer det i alla fall dyka minst 52 inlägg detta år...   Hoppas Ni fått en bra start på de...

Av Tomas Bader - 9 november 2011 22:55

...och förbättrar...   Härlig respons på förra inlägget, tack för att Ni tittade in!   Detta lilla avtryck i cybervärlden kommer handla om variationen i träningen... Den senaste tidens träningslyrik som jag läst har i mångt och mycket han...

Presentation


I lagsporten som kallas "Livet"
är alla lika viktiga, men alla måste också göra sitt bästa!

Tomas.Bader@hotmail.com

Att lägga på minnet...

Skriv en rad eller två...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards