Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Fontinvägen och Kärleksstigen...

Av Tomas Bader - 4 augusti 2011 23:04

Resultatet av Kungälvsområdets tuffaste backar är nu avgjord...

 

Det är dags att redogöra för den efterlängtade avhandlingen

runt backarna i kommunen och vilken man ska välja beroende

på vilken sinnestämning och typ av backe man är ute efter.


NAMN - LÄNGD - TID - HÖJD - LUTNING/UNDERLAG - MEDEL/MAXPULS 

Källiden - 0,18km - 0,57min - 28m - 4/5 - 171/186

Fästningen - 0,32km - 1,21min - 42m - 2/5 - 164/185

Fontinvägen - 0,43km - 2,00min - 51m - 3/5 - 180/194

Skidbacken - 0,15km - 0,55min - 33m - 4/4 - 169/189

Tvetgatan - 0,22km - 1,08min - 27m - 3/5 - 175/189

Gamla Kyrkogården - 0,18km - 0,54min - 33m - 4/3 - 148/180

Kärleksstigen - 0,27km - 1,38min - 48m - 4/4 - 184/195


Visst är det skönt att reda ut tuffa frågor som dessa, dags att utse en vinnare:

Längd: Fontinvägen - Fästningen - Kärleksstigen.

Tid: Fontinvägen - Kärleksstigen - Fästningen.

Höjd: Fontinvägen - Kärleksstigen - Fästningen.

Lutning: Kärleksstigen/Skidbacken/Källiden/Gamla kyrkogården.

Underlag: Fontinvägen/Källiden/Fästningen/Tvetgatan.

Medelpuls: Kärleksstigen - Tvetgatan - Fontinvägen.

Maxpuls: Kärleksstigen - Skidbacken -Tvetgatan.


Flest förstaplatser fick Fontinvägen som också har hela fem pallplatser,

men Kärleksstigen fick sex pallplatser och högst medel- och maxpuls.

Med hjälp av föregående mening har Kungälvs tuffaste backar

därmed utsetts - mycket nöje!


Bara för att denna redogörelse är lagd till handlingarna

innebär det inte att bubblarbackar i Kungälv inte är välkomna...


Tack för nu och kom ihåg att alla nedförsbackar följs av en uppför!


// Tomas

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomas Bader - 6 februari 2012 19:58

Ni vet säkert redan vem jag tänker på, just det - "Brinken" från Delsbo...   Jörgen Brink kommer väl alltid att få dras med minnet från Val di Fiemme-VM 2003 och stafetten där han "bara" skulle köra den sista sträckan och ge Sverige sitt första...

Av Tomas Bader - 23 januari 2012 19:53

...är en förlorad timme till Mora.   Ett klassiskt Vasaloppsordspråk, visst är det fantastiska rader... (Tack G för tipset)Det är en dryg månad till Vasaloppet och det är nu dags att börja tänka på dessa små ord och tips som dyker upp.   ...

Av Tomas Bader - 12 januari 2012 23:20

Som en gammal klassiker, den bästa träningen är den som blir av...   Än så länge håller jag mitt nyårslöfte, 1 inlägg i veckan, även om det känns lite klent att fortsätta på det här sättet året ut.Mycket jobb den senaste tiden, men nu väntar tr...

Av Tomas Bader - 2 januari 2012 00:21

(Barmarks)träningen har löpt på men blogginläggen har varit lika svårhittade som snön...   Även om är fortsatt osäker på den framtida snötillgången, kommer det i alla fall dyka minst 52 inlägg detta år...   Hoppas Ni fått en bra start på de...

Av Tomas Bader - 9 november 2011 22:55

...och förbättrar...   Härlig respons på förra inlägget, tack för att Ni tittade in!   Detta lilla avtryck i cybervärlden kommer handla om variationen i träningen... Den senaste tidens träningslyrik som jag läst har i mångt och mycket han...

Presentation


I lagsporten som kallas "Livet"
är alla lika viktiga, men alla måste också göra sitt bästa!

Tomas.Bader@hotmail.com

Att lägga på minnet...

Skriv en rad eller två...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards