Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Vart tog oktober vägen?

Av Tomas Bader - 30 oktober 2011 19:25

Sammanfattningsvis har det varit en månad bestående av familj, träning och jobb...

 

Oskar Svärds träningschema är min ledsagare och jag ligger ganska bra med,

finns några pass jag har att ta igen, men det känns riktigt inspirerande!


TV4 har faktiskt hyllats vid något tillfälle tidigare här på bloggen

och nu är det dags igen... De hade snappat upp det marathonlopp

som avgörs i Afrika mitt bland giraffer och lejon, snyggt där!


En sak som slagit mig den senaste månaden är vilket fantastiskt

sällskap man har ensam i skogen en höstmorgon...
Senast i fredags under skidgångsintervallerna hade jag lille
Kurre Ekorre med vid flera tillfällen, mycket trevligt!

Tidigare har jag okså sprungit på bland annat Bambi och Herr Hare,
dessutom har även en regnig höstmorgon sin charm! (För att inte tala om de soliga)

Eftersom jag inte direkt ser mig själv som morgonpigg

är det tur att det finns annat än träningen som lockar.


Snart ny vecka och den inleds med testtävling över 10 kilometer...


Jag säger som Harry Martinsson:
"Be inte krokodilen hjälpa Dig över floden"

 

// Tomas

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomas Bader - 6 februari 2012 19:58

Ni vet säkert redan vem jag tänker på, just det - "Brinken" från Delsbo...   Jörgen Brink kommer väl alltid att få dras med minnet från Val di Fiemme-VM 2003 och stafetten där han "bara" skulle köra den sista sträckan och ge Sverige sitt första...

Av Tomas Bader - 23 januari 2012 19:53

...är en förlorad timme till Mora.   Ett klassiskt Vasaloppsordspråk, visst är det fantastiska rader... (Tack G för tipset)Det är en dryg månad till Vasaloppet och det är nu dags att börja tänka på dessa små ord och tips som dyker upp.   ...

Av Tomas Bader - 12 januari 2012 23:20

Som en gammal klassiker, den bästa träningen är den som blir av...   Än så länge håller jag mitt nyårslöfte, 1 inlägg i veckan, även om det känns lite klent att fortsätta på det här sättet året ut.Mycket jobb den senaste tiden, men nu väntar tr...

Av Tomas Bader - 2 januari 2012 00:21

(Barmarks)träningen har löpt på men blogginläggen har varit lika svårhittade som snön...   Även om är fortsatt osäker på den framtida snötillgången, kommer det i alla fall dyka minst 52 inlägg detta år...   Hoppas Ni fått en bra start på de...

Av Tomas Bader - 9 november 2011 22:55

...och förbättrar...   Härlig respons på förra inlägget, tack för att Ni tittade in!   Detta lilla avtryck i cybervärlden kommer handla om variationen i träningen... Den senaste tidens träningslyrik som jag läst har i mångt och mycket han...

Presentation


I lagsporten som kallas "Livet"
är alla lika viktiga, men alla måste också göra sitt bästa!

Tomas.Bader@hotmail.com

Att lägga på minnet...

Skriv en rad eller två...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards