Direktlänk till inlägg 7 november 2011

"För sakta" sa polisen....

Av Tomas Bader - 7 november 2011 22:19

Dessutom förstår jag inte vad alla okopplade hundar gör i skogen...

 

Men vi börjar med polisen,

för under en av mina senaste inlinesturer i det Kungälvska landskapet

körde jag rakt in i en poliskontroll.

I vanliga fall tänker man ju till lite extra i dessa fall,

men just den här gången kände jag mig ganska lugn.

Inte för att jag på något sätt är säker på vad maxhastigheten för

inlines på cykelbanor är,

men innan jag hunnit fundera över detta var jag mitt i polisens kamerasikte...

När jag närmade mig de två kvinnliga poliser som mätte min hastighet ropade en av dem:
- 18 kilometer i timmen!

- Det är inte för fort va, frågade jag?

- Nej för sakta, skrattade den andra önskade god fortsättning på dagen.

Får passa på att njuta av dessa kommentarer för de är ju inte helt vanliga när det handlar om fartkontroller...


Nu till de livsfarliga hundarna och vi börjar med följande bild:


Och nu följer förklaringen:
Det hela utspelar sig när jag snart ska springa in på den sjunde kilometern av totalt cirka 18.

Som Ni ser är det en något märklig sväng strax under "sjuan" på kartan

och det var just där som mina löparplaner ändrades.

Jag hade sedan länge velat ta reda på vad som döljer sig längs denna ödsliga grusväg,

men jag fick inget svar den här gången heller.

Precis när jag börjat bege mig ut på upptäcksfärden längs vägen möts jag av en best till hund,

Stor, svart och troligtvis totalt livsfarlig helt utan någon husse eller matte i närheten.


Därav tog jag tillflykt genom en snabb helomvändning och fortsatte

istället på den mytomspunna Bohusleden som slutar (eller börjar) i Strömstad.

När jag påbörjat min resa längs denna stig kom nästa hot,

två hundar till, två, men små och med husse...

Han lyckades dessvärre inte hålla styr på dem utan när jag sprang förbi hoppade den ena mot mig

och jag som var så nöjd över att redan ha flytt från en annan hund.

Hur skulle detta sluta, jo med en orienteringsliknande färd över stock och sten genom

bottenlösa lerpölar. Trots oansvariga hundägare slutade det med andra ord i succé!


För att stå bättre rustad inför nästa hundmöte ska jag lyssna till den

Amerikanske författaren Henry David Thoreaus ord:

"När en hund jagar dig, vissla på den."


Tack för nu, imorgon blir det innebandy!

 

// Tomas

 
 
Sanna

Sanna

7 november 2011 23:08

Skrattar gott oavsett innebörden av ditt inlägg och har själv en hund som aldrig skulle tänka sig att följa en joggare. De smakar inget vidare har han upptäckt. *skojar*

MVH//Sanna

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Tomas

Tomas

7 november 2011 23:24

Haha, vad härligt att du skrattar för det är meningen=)Jag blev lite överraskad när det dök upp hundar överallt, men de var nästan lika snälla som din (gillar hundar som inte gillar löpare=)... Kul att du tittade in!

// Tomas

http://www.bader.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

8 november 2011 14:49

Äsch, trodde jag skulle få ett gott skratt idag med men inser att du inte har tid att roa mig. Det är för sorgligt det här. :-)

Okej då, ha en fin dag i alla fall oavsett vad du sysslar med för du kan väl inte ha blivit uppäten i alla fall?

MVH/Sanna

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomas Bader - 6 februari 2012 19:58

Ni vet säkert redan vem jag tänker på, just det - "Brinken" från Delsbo...   Jörgen Brink kommer väl alltid att få dras med minnet från Val di Fiemme-VM 2003 och stafetten där han "bara" skulle köra den sista sträckan och ge Sverige sitt första...

Av Tomas Bader - 23 januari 2012 19:53

...är en förlorad timme till Mora.   Ett klassiskt Vasaloppsordspråk, visst är det fantastiska rader... (Tack G för tipset)Det är en dryg månad till Vasaloppet och det är nu dags att börja tänka på dessa små ord och tips som dyker upp.   ...

Av Tomas Bader - 12 januari 2012 23:20

Som en gammal klassiker, den bästa träningen är den som blir av...   Än så länge håller jag mitt nyårslöfte, 1 inlägg i veckan, även om det känns lite klent att fortsätta på det här sättet året ut.Mycket jobb den senaste tiden, men nu väntar tr...

Av Tomas Bader - 2 januari 2012 00:21

(Barmarks)träningen har löpt på men blogginläggen har varit lika svårhittade som snön...   Även om är fortsatt osäker på den framtida snötillgången, kommer det i alla fall dyka minst 52 inlägg detta år...   Hoppas Ni fått en bra start på de...

Av Tomas Bader - 9 november 2011 22:55

...och förbättrar...   Härlig respons på förra inlägget, tack för att Ni tittade in!   Detta lilla avtryck i cybervärlden kommer handla om variationen i träningen... Den senaste tidens träningslyrik som jag läst har i mångt och mycket han...

Presentation


I lagsporten som kallas "Livet"
är alla lika viktiga, men alla måste också göra sitt bästa!

Tomas.Bader@hotmail.com

Att lägga på minnet...

Skriv en rad eller två...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards